ویژه های مهامکس
ویژه ها

تست سالت اسپری

آزمون سالت اسپری یا افشانه نمک از رایج تریم روش ها برای مطالعه مقاومت خوردگی فلزات و پوشش ها است. در این روش نمونه در معرض محیط خورنده قوی مانند نمک ها قرار گرفته و زمانی را که خوردگی مشاهده نمی شود، گزارش می کنند. مزیت اصلی تست سالت اسپری سرعت بالای آن و عدم پیچیدگی نتایج آن است. در مهامکس این آزمون به صورت ساعتی و برای محلول های مختلف خورنده و با استاندارهای مختلف انجام می شود.

تست

شرایط خاص و نکات مهم تست سالت اسپری

شرایط خاص و نکات مهم در ارسال نمونه

 

هزینه پایه برای سالت اسپری تا ۵۰ ساعت است. در صورتی که زمان آزمون طولانی تری را درخواست دارید، در بخش انتظار متقاضی وارد نمایید.

 

مشخصات دستگاه های آماده برای ارائه خدمات تست سالت اسپری

تست سالت اسپری

_

مدت زمان انجام آنالیز ۱۰ روز کاری

بررسی توسط کارشناس

درباره آنالیز

تست سالت اسپری

آزمون افشانه نمک یا تست سالت اسپری یا اسپری نمک از روش های رایج برای بررسی مقاومت به خوردگی مواد و پوشش ها است. در روش سالت اسپری نمونه در یک شرایط کنترلی در یک محیط خورنده قرار می گیرد تا میزان مقاومت و حفاظت نمونه مورد مطالعه قرار گیرد. تست سالت اسپری یک روش سریع و معمولاْ مقایسه ای است. پس از گذشت یک زمان معین، محصولات خوردگی نمونه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. زمان آنالیز سالت اسپری به میزان مقاومت پوشش بستگی دارد. تست افشانه نمک یکی از رایج ترین آزمون‌های خوردگی است. استانداردهای مهم این تست ISO 9227، JIS Z2371 و ASTM G85 می‌باشد.

تجهیزات تست سالت اسپری متشکل از یک محفظه بسته با حجم های مختلف است که درون آن محلول آب و نمک از طریق هوای فشرده شده، اسپری شده و اتومایزه می گردد.  درجه حرارت محفظه دستگاه  ۲±۳۵ درجه سانتیگراد است. اتمسفر ایجاد شده به شدت خورنده است. نوع محلولی که اسپری می شود، وابسته به جنس نمونه است. برای فولادهای پایه رایج ترین محلول، نمک خنثی است. از دیگر محلول ها می توان به آب دریا، اسید استیک و اسید استیک با کلرید مس نام برد. نتایج آزمون بر اساس زمان تست بدون ظاهر شدن علائم خوردگی گزارش می شود.نمونه ها در طول مدت زمان انجام تست سالت اسپری به هیچ وجه نباید با همدیگر یا هر ماده فلزی دیگر برخورد داشته باشند.

قیمت تست سالت اسپری

 نمونه ای از دستگاه تست اصلاح شده ASTM G84 Annex A4
 
آنالیز سالک اسپری در مهامکس به صورت ساعتی انجام می شود. هزینه آنالیز به صورت زیر است:
هزینه آنالیز برای یک نمونه تا ۵۰ ساعت ۱۱۵۰۰۰ تومان
برای یک نمونه تا ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۷۵۰ تومان
برای یک نمونه بیشتر از ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۳۰۰ تومان
برای دو نمونه مشابه تا ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۷۰۰ تومان
برای دو نمونه مشابه بیشتر از ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۱۵۰ تومان
برای سه نمونه مشابه تا ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۳۰۰ تومان
برای سه نمونه مشابه بیشتر از ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۰۵۰ تومان
برای پنج نمونه مشابه به بالا تا ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۱۰۵۰ تومان
برای پنج نمونه مشابه به بالا بیشتر ۲۴۰ ساعت، ساعتی ۸۰۰ تومان