ویژه های مهامکس
ویژه ها

خرید موش یا رت آزمایشگاهی با نژادهای مختلف

امروزه موش ها و رت ها به دلیل سهولت و هزینه پایین تهیه و نگه داری و تشابه نزدیک به ۹۰ درصدی با ژنوم انسان بیشتر کاربرد را در آزمایش های حیوانی دارند. موش و رت با هم متفاوت هستند و در ويژگی های ظاهری به خصوص متفاوت هستند. هر دسته از انها با توحه به خصوصیات شان در مطالعات مختلفی همچون تولید مدل های سرطانی، بررسی های ایمونولوژی، مطالعه بیماری های عروقی و عصبی، مدل های دیابتی، سم شناسی و ... کاربرد دارند. در مهامکس سه نوع از آنها همراه با آداپتیشن یک هفته ای آماده تحویل می شوند. گونه های مختلف موش و رت تهیه می شود. موش یا رت با نژاد Wistar یا SD، موش با نژاد سوری سفید، موش با نژادهای BALB/c یا C57/BL6 و خرگوش آلبینو در حال حاضر ارائه می شوند.


شرایط خاص و نکات مهم خرید موش یا رت آزمایشگاهی با نژادهای مختلف

هزینه پایه برای خرید موش سوری سفید است. برای تهیه انواع جانور های دیگر شامل موش، رت و خرگوش در فرم پذیرش نوع جانور را انتخاب و هزینه مازاد مربوط به تهیه آنرا علامت بزنید. هزینه ارسال در صورت درخواست ارسال جانوران جداگانه محاسبه می شود.

مشخصات دستگاه های آماده برای ارائه خدمات خرید موش یا رت آزمایشگاهی با نژادهای مختلف

خرید موش یا رت با نژادهای مختلف

هزینه پایه برای خرید موش سوری سفید است. برای تهیه انواع جانور های دیگر شامل موش، رت و خرگوش در فرم پذیرش نوع جانور را انتخاب و هزینه مازاد مربوط به تهیه آنرا علامت بزنید. هزینه ارسال در صورت درخواست ارسال جانوران جداگانه محاسبه می شود.

مدت زمان انجام آنالیز ۸ روز کاری

هزینه به ازای هر نمونه ۴۶۰,۰۰۰ ریال

درباره آنالیز

خرید موش یا رت آزمایشگاهی با نژادهای مختلف

فرآیند تکامل موجودات زنده منجر به پیوستگی ژنی بین موحودات و بروز تشابهات بعضا بسیار در بین آنها شده است. اگرچه تشابه های زیاد ژنی باعث بروز بیماری های مشترک شده است، با این حال قابلیت مطالعه بیماری و داروها بر روی جانوران و تعمیم دادن نتایج آن به انسان را نیز داده است. در حقیقت حیواناتی که تشابه ژنتیکی بالایی با انسان دارند به عنوان مدل آزمایشگاهی جهت القای بیماری ها، مطالعه آنها و بررسی روش های درمان مورد استفاده قرار می گیرند. آزمایش های حیوانی باید توسط متخصصین این امر انجام شود. رعایت نکات اخلاق کاری برای به حداقل رساندن رنج حیوانات ضروری است و این آزمایش ها تنها باید در مواقع ضروری انجام شود. امروزه آزمایشگاه های تخصصی متعددی در حوزه آزمایش های حیوانی در سراسر جهان و ایران وجود دارد.

اولین گام در مطالعات حیوانی تهیه آن است. امروزه موش ها و رت ها به دلیل تشابه ۹۰ درصدی با ژن انسان و سایر ویژگی هایی همچنین سهولت پرورش، بیشترین سهم در مطالعات حیوانی را دارند. موش و رت هر دو نوعی جونده و بسیار نزدیک به هم هستند. با این حال با هم تفاوت دارند. رت ها موش های صحرایی بزرگتر هستند. موش های بالغ ممکن است با رت های نابالغ از این حیث اشتباه گرفته شوند. دم و گوش موش ها معمولا بلند تر است. در حالی که پاها، سر و موهای بلندتری دارند. رت ها اجتماعی تر بوده و بیشتر در مطالعات رفتاری به کار برده می شوند.

موش ها و رت ها گونه های متفاوتی دارند که در مهامکس سه نوع از آنها همراه با آداپتیشن یک هفته ای آماده تحویل می شوند. گونه های رت با نژاد Wistar یا SD، موش با نژاد NMRI و موش با نژاد BALB/c یا C57/BL6 در حال حاضر ارائه می شوند.

موش BALB/c

موهای این گونه همان طور که در تصویر می توانید ببینید سفید و چشمانی صورتی دارند. این مدل از پراستفاده ترین نوع های موشی همخون می باشند. امروزه این موش ها در مطالعات سرطان بسیار به کار برده می شوند. به دلیل پاسخ مناسب به ایمینی زایی در مطالعات ایمنی شناسی نیز کاربرد زیادی دارند.  مقاومت بالایی در مقابل تصلب شرایین دارند و در نتیجه در مطالعات عروقی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربرد آنها می توان  به کاربرد در سنتز آنتی بادی های مونوکلونال اشاره کرد.

موش C57/BL6

این گونه از موش ها پوستی قهوه ای رنگ و تا حدی نزدیک به سیاه دارند. نسبت به گونه قبلی حساس تر اند و احتمال گزش در آنها بیشتر است. توالی ژنومی کاملی دارند. در تحقیقات مربوط به دیابت و چاقی و تولید مدل آن و در مطالعات عروقی و عصبی و ایمونولوژی و تولید گونه های تراریخته به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در تحقیقات مربوط به اثرات باکتری ها نیز جزء اولین گزینه ها می باشند.

موش ها را می توان به صورت هیبریدی و از تلاقی گونه های مختلف موش ایجاد کرد. همچنین مدل های nude یا برهنه مدل هایی بدون مو هستند که سیستم های ایمنی در آنها مهار شده است. این مدل ها برای تومور زایی مدل های ایده آلی هستند.

موش NMRI

این نوع موش در حوزه های مطالعاتی سم شناسی کاربرد بسیاری دارد. همچنین برای تهیه مدل های توموری و سرطانی و مشکلات کلیوی کاندید مناسبی است.

رت Wistar

این نوع رت که عموما سفید رنگ است در موسسه ویستار توسعه پیدا کردند. به صورت کلی در مدل های سرطانی، مطالعات چشم پزشکی، تولید مدل های دیابتی، بیاری های عصبی و متابولیسمی مورد استفاده قرار می گیرند.