ویژه ها

تشخیص نوع الکل

الکل ها کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع گوناگون همچون صنایع خوراکی، کشاورزی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی پیدا کرده اند. دسته متنوعی از الکل ها وجود دارد. اتانول، متانول و ایزوپروپیل الکل از مشهورترین الکل ها است که هر کدام در صنعتی به خصوص به کار برده می شوند. در نتیجه تعیین نوع الکل بسیار مهم است. به خصوص در صنایع خوراکی. به عنوان مثال متانول به شدت سمی است و حضور آن در عرقیات گیاهی و گلاب ها و اسانس های خوراکی بسیار خطرناک می باشد. در مهامکس تشخیص نوع الکل بالاترین دقت و کیفیت در آب بررسی می شود. جهت ثبت درخواست خود می توانید در همین صفحه درخواست خود را ثبت کرده و پس از تایید نمونه خود را ارسال بفرمایید.


مشخصات دستگاه های آماده برای ارائه خدمات تشخیص نوع الکل

تشخیص نوع الکل

مدت زمان انجام آنالیز ۱۰ روز کاری

بررسی توسط کارشناس

درباره آنالیز

تشخیص نوع الکل

امروزه الکل ها کاربرد بسیار گسترده ای به خصوص در صنایع خوراکی، کشاورزی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی پیدا کرده اند. الکل ها ترکیباتی هستند که در ساختار شیمیایی آنها گروه های هیدروکسیل به جای عنصر هیدروژن در هیدروکربن وجود دارد. الکل های بسیار متنوعی وجود دارد. الکل ها فقط خوراکی نیستند و نوع صنعتی آن نیز به صورت گسترده تولید می شود. اتانول، متانول و ایزوپروپیل الکل از پرکاربردترین الکل ها است.

اتانول از مهمترین و پرکاربردترین الکل ها است. انحلال پذیری بالایی دارد. الکلی بی رنگ است و در صنایع غذایی، بهداشتی،کشاورزی، عطرسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. متانول الکل صنعتی و غیر خوراکی است. در صنایع رزینی کاربرد بالایی دارد. همچنین برای تمیز کردن فاضلاب ها و فلزات به کار برده می شود. ایزوپروپیل الکل هم به صورت خوراکی و هم به صورت صنعتی است. نام تجاری آن آلکوژل است.

تعیین نوع الکل بسیار مهم است. به خصوص در صنایع خوراکی. متانول به شدت سمی است. از طرق مختلف مانند خوراکی، تنفسی و جذبی می تواند وارد بدن شود. بسته به نوع دوز مصرفی می تواند مشکلات زیادی برای بدن همچون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع تا کوری و مرگ ایجاد کند. در نتیجه بررسی کیفیت و نوع الکل بسیار مهم است. الکل ها برای تهیه انواع عرقیات به کار برده می شود. درصد متانول در عرقیات با کیفیت پایین می تواند بالا باشد که مصرف طولانی مدت آنها می تواند باعث مسمومیت شدید شود. تشخیص نوع الکل دغدغه تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد ضد عفونی نیز می باشد. الکل طبی یا اتانول قدرت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد. در حالی که قدرت ضد عفونی کنندگی متانول پایین است.

روشهای گوناگونی برای تشخیص نوع الکل وجود دارد. برخی از روش ها بر پایه واکنش شیمیایی الکل با ماده ای است. با این حال روش های دستگاهی آنالیز، روش های دقیق و مطمئنی می باشند که حتی می توانند درصد الکل را نیز گزارش کنند.

در جدول زیر دستگاهایی که به منظور بررسی نوع الکل به کاربرده می شوند مشاهده می شود. می توانید جهت بررسی نوع الکل در این صفحه درخواست خود را ثبت بفرمایید. پس از تایید درخواست نمونه خود را ارسال کرده تا بررسی سموم با بالاترین کیفیت انجام گردد.

ردیف خدمت و دستگاه آنالیز مورد استفاده
۱ کروماتوگرافی گازی (GC/MS - GC/FID)
۲ کروماتوگرافی مایع با کرایی بالا (HPLC)
۳ آنالیزهای شیمی تر