تعیین پارامترهای مهم توسط سیستم آفلاین نرم افزار HPLC شامل تعیین سطح زیر پیک ها در نمودار ها، ثبت نمودار کروماتوگرام نمونه ها در زمان های مختلف، نحوه قراردادن نمودارهای مختلف روی هم و مقایسه نمونه های مختلف با هم یکی از روش های کارآمد برای جداسازی محلول‌های مایع آنالیز کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا است که به آنالیز HPLC معروف است.

شناسایی ترکیبات آلی مجهول، داروها، سموم و آفت کش ها و اسیدهای آمینه به این روش انجام می شود. در روش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا محلول با فشار بالا وارد ستون جدایش می‌شود و درون ستون با توجه به تفاوت در میزان چسبندگی، نوع و قدرت پیوندی که هر مولکول با فاز ثابت درون ستون ایجاد می‌کند، ترکیبات مختلف با سرعت های متفاوت از ستون عبور کرده و در زمان های متفاوت به آشکار ساز می رسد. نتایج آنالیز HPLC بصورت یک کروماتوگرام است که با تحلیل این طیف ها می توان اطلاعات مفیدی از نمونه ها بدست آورد.

در نرم افزار دستگاه HPLC قابلیت های مفیدی برای تحلیل این نتایج و محاسبه پارامترهای مهم وجود دارد. در این ویدئو قابلیت های سیستم آفلاین نرم افزار دستگاه HPLC شامل موارد زیر آموزش داده می شود:

  • تعیین سطح زیر پیک ها در نمودار ها
  • ثبت نمودار کروماتوگرام نمونه ها در زمان های مختلف
  • نحوه قراردادن نمودارهای مختلف روی هم و مقایسه نمونه های مختلف با هم