نحوه بازکردن شیر پمپ خلا و تعویض فیلتر آن به چه صورت است؟ چه نکاتی را باید هنگام تعویض فیلتر پمپ فشار در دستگاه HPLC باید رعایت نمود؟ در این بخش از سایت مهامکس می توانید ویدیو آموزشی تعویض فیلتر پمپ فشار دستگاه HPLC بصورت عملی مشاهده کنید.

یکی از پرکاربردترین روش‌های جداسازی محلول‌های مایع و شناسایی داروها، سموم و آفت کش ها، اسیدهای آمینه و پروتئین ها و مواد غذایی آنالیز کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPL)  یا همان آنالیز HPLC است. در این روش نمونه به همراه یک فارمتحرک با فشار بالا از درون ستون جدایش عبور می کند و ترکیبات با سرعت های مختلفی در ستون عبور می کنند ودر زمانهای متفاوت از ستون خارج شده و توسط آشکارساز شناسایی می شوند.

یکی از پارامتر های مهم در این روش فشار است که توسط پمپ فشاری که در دستگاه تعبیه شده است، فشار بالا رفته و از ستون عبور می کند. تنظیم فشار و تعویض فیلتر پمپ فشار از جمله کارهای مهمی است که در هنگام کار با این دستگاه باید انجام داد. شاید برای شما که با این دستگاه کار می کنید این سوال پیش آمده باشد که چطور باید فیلتر پمپ فشار را تعویض کرد و چه نکاتی را باید هنگام تعویض فیلتر رعایت نمود. در این ویدئو،  چگونگی تعویض فیلتر پمپ فشار در دستگاه HPLC بصورت عملی توسط یکی از متخصصین با تجربه در این حوزه آموزش داده شده است. آنچه که در این ویدئو آموزش داده خواهد شد عبارت است از:

  • چطور باید فیلتر پمپ فشار را تعویض نمود؟
  • نحوه بازکردن شیر پمپ خلا و تعویض فیلتر آن به چه صورت است؟
  • چه نکاتی را باید هنگام تعویض فیلتر پمپ فشار در دستگاه HPLC باید رعایت نمود؟